Bas Förbund logo

Länkar

Nyttiga länkar

Nedan följer en del bra och nyttiga länkar. Kom gärna med ytterligare tips.

Båtorganisationer

Saltsjön – Mälarens Båtförbund organiserar båtklubbarna i Stockholmsområdet. Här kan du hitta aktuellt om båtliv och länkar till andra båtklubbar och annat intressant. Som medlem i Mälarhöjdens båtklubb är du automatiskt med i SMBF och SBU.

Svenska Båtuionen är båtklubbarnas topporganisation och remissinstans och är utgivare av tidningen Båtliv. Här finns mycket information samt förstås länkar till allt möjligt bl a köptorg.

Svenska Seglarförbundet ”Seglingens egen portal”. Allt du behöver veta om segling, resultat, utbildningar, seglarskolor, LYS-tal och länkar till klassförbund och andra seglingssidor.

Svenska Kryssarklubben, allt om klubben samt mängder med länkar

Skärgårdsstiftelsen En organisation som gör massor för att vi båt-människor ska kunna ha tillgång till världens vackraste skärgård.

Transportstyrelsen sjöfart (tidigare sjöfartsverket) är den myndighet som sedan 2010 hanterar frågor som bl.a. berör fritidsbåtar.

Sjöräddningssällskapet Här finns information om vad sjöräddningssällskapet gör, var de finns och hur man blir medlem, mm.

Blandat

Erlanssons Brygga Båtbutiker, bland annat i Stalandhuset, Kungens Kurva

Praktiskt båtägande/Båtbörsen Köp&Sälj-sida

BåtNet Köp&Sälj