Övergivna båtar

Vi har i Eneby båtklubb dessvärre, som på de flesta båtklubbar, en del övergivna och vanskötta båtar. En del har legat på land i flera år, med bristfällig täckning och annan omvårdnad. Vissa av båtarna har fortfarande ägare, medan för en del andra har ägaren ”försvunnit” och bara övergivit sin båt.

Styrelsen kommer från och med detta år, 2020, agera kraftfullare för att se till att vi kommer bort från dessa bekymmer. För medlemmar som inte sköter sina åtaganden i båtklubben hotar uteslutning. För de båtar som tillhör en fd medlem kommer vi att begära handräckning från kronofogden.

Förfarandet finns beskrivet i den länkade artikeln från tidskriften ”Livet ombord” nedan. Här reder man ut begreppen och gör det tydligt vad en båtklubb kan göra och inte göra.

Läs vidare i denna längre text i ”Livet Ombord”!